loading...
بنفشه
مصطفی بازدید : 113 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
تمرین 8 هفته ای بازو (جهش به سوی انفجار)

داشتن بازوهایی ستبر و برجسته به جرات می توان گفت که آرزوی تمامی پرورش اندام کارانی بوده است که با شدت و حدت در باشگاه پرورش اندام تمرین کرده و گهگاه نیز دستی در دارو می برند و صد البته در حد تیم ملی نیز از مکمل های غذایی استفاده می کنند!
اما متاسفانه بسیاری از کسانی که برای تحقق بخشیدن به این رویای خود برنامه ریزی و تمرین کرده و تغذیه و حتی دوپینگ می کنند در اثر اشتباهات عمدی و سهوی و مخصوصا که در تمرین دادن این عضلات مرتکب می گردند هرگز موفق به ساختن و تراشیدن عضلات دو سر بازوی قابل عرضه در روز داروی نمی شوند.
این افراد معمولا یا دست آخر نیز سر از بیراهه تزریق موضعی سینتول و روغن کنجد و غیره در بازو درآورده و یا خود و سلامت و بازوهای خود را در اختیار ممد کول و جعفر بازو قرار می دهند و این افراد در قبال دریافت مبالغ سنگین، این داروها را به نام داروهای طلایی به خورد این افراد می دهند و دست آخر نیز عارضه پشت سر عارضه است که رخ می نماید.
توضیحات لازم در مورد آناتومی و حرکات تمرینی عضلات دو سر و سه سر بازو قبلا و در مقالاتی که در مورد بازو نوشته شده است ارائه داده و در بخش تکنیک های پیشرفته تمرین با وزنه که سلسله مقالات این مبحث نیز تقدیم حضور خوانندگان شده است بازگو شده است.
اما به دلیل اهمیت فوق العاده ای که حجم و برجستگی بازوها در پرورش اندام داشته است در ادامه بحث پیرامون این عضلات، در مورد روش های کاربردی و تخصصی تر تمرین دادن این عضلات اعم از عضلات دو سر و سه سر بازو گفتگو خواهیم کرد.
شرط لازم ولی ناکافی
داشتن تمرین با وزنه، شرط لازم ولی ناکافی برای رسیدن به عضلات ستبر و حجیم بوده است و اشاره به این مهم را ضروری می دانیم که بدون داشتن تغذیه ورزشی مطلوب و بدون داشتن استراحت کافی در برنامه های دوره های حجم، هرگز نمی توان به این خواسته رسید.
بدون داشتن تغذیه ورزشی مناسب و بدون تامین نیازهای بدن به انرژی و مواد غذایی اعم از درشت و ریز مغذی ها، به جرات می توان گفت که رشدی نیز در عضلات اتفاق نخواهد افتاد و تمرینات سنگین و حتی شدید کاملاً علمی و تخصصی نیز به منزله آب در هاون کوفتن خواهد بود.
به دلیل اینکه محوریت کلی بحث ما در این مقاله بر پایه تمرین و حرکت شناسی استوار است از وارد شدن به مبحث تغذیه و استراحت و از وارد شدن به دیگر فاکتورهای مورد نیاز برای ساختن و پروراندن عضلات خودداری کرده و تنها به ذکر این نکته مهم بسنده می کنیم که اجرای برنامه های تمرینی تشریح شده در این مقاله تنها زمانی مؤثر واقع خواهد شد که شما از استراحت کافی و از تغذیه مطلوب ورزشی در طول روز بهره مند باشید.
حرکات تمرینی مرکب
خلاصه کردن تمرینات در حرکات تک مفصلی و غافل شدن از حرکات مرکب و چند مفصلی در تمرین دادن عضلات بازو همانگونه که به تجربه نیز ثابت شده است پیامدهای نه چندان خوشایندی را در پی خواهد داشت.
حرکات چند مفصلی و حرکات مرکب بر خلاف آنچه که از ظاهر امر استباط می شود برای پرورش دادن و برای زیر سازی عضلات دو سر بازو و همچنین برای بزرگ کردن و ستبر کردن عضلات سه سر بازو بسیار مؤثر بوده است.
استفاده از حرکات تک مفصلی همانند جلو بازو با هالتر و غیره در جلسات تمرینی جلو بازو در تشدید فرآیند عضله سازی در این قسمت از بدن مفید واقع خواهد شد!
اما اجرای حرکات چند مفصلی در جلسات تمرینی دیگر عضلات همانند: عضلات پشت، سر شانه ها و حتی عضلات سینه ای نیز برای تشدید مطلوب فرآیند عضله سازی در این عضلات بسیار مؤثرتر خواهد افتاد.
همانگونه که ذکر شد برای رسیدن به بازوهای ستبر و تحسین برانگیز علاوه بر عضلات دو سر بازو باید به عضلات سه سر بازو نیز اهمیت داده و این دو گروه از عضلات را در تناسب باهم تمرین داده و حجیم نمود.
از مهم ترین حرکات تمرینی مرکب برای تقویت عضلات دو سر بازو می توان به این موارد اشاره کرد:
· ددلیفت
· بارفیکس
· زیر بغل پارویی (قایقی)
· زیر بغل هالتر خم
از بین مهم ترین حرکات تمرینی مرکب برای تقویت عضلات سه سر بازو نیز می توان به این موارد اشاره کرد:
· پرس سینه
· پرس بالا سینه
· پرس زیر سینه
· پرس دست جمع
· دیپ
· پرس نظامی
مصطفی بازدید : 71 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
اگر چه ورزشکاران رشته های پروش اندام از اهمیت پرورش دادن تک تک عضلات تا حدود زیادی اطلاع دارند اما این وجود می توان ادعا کرد که این ورزشکاران عضلات سینه ای را سلطان عضلات دانسته و در تمرینات خود نیز بیشترین تمرکز خود را بر روی این عضلات دارند.
البته در طی چند سال اخیر ورزشکاران ایرانی به دلیل اینکه عضلات کول خود را به طور نامتناسب و در حد افراطی مورد تمرین قرار داده اند به جرات می توان گفت که بزرگ شدن کول در بسیاری از موارد تناسب اندام را بر هم زده است.
با تمام این تفاسیر از اهمیت عضلات زیر بغل نمی توان گذشت. این عضلات بدن را به شکل 7 نشان داده و در زیبایی و همچنین در تناسب اندام ورزشکاران نقشی بسیار مهم را ایفا می کند.
به دلیل اینکه ورزشکاران نمی توانند به راحتی عضلات پشت و عضله زیر بغل خود را در حین تمرین در آیینه ببینند تمایل چندانی به تمرین بر روی این عضلات نشان نمی دهند اما عضلات سینه ای و حتی عضلات کول به دلیل اینکه در حین تمرین در برابر دید آنهاست بیشتر مورد توجه بوده است.
برخی از ورزشکاران نیز عدم رشد و یا آهنگ کند رشد این عضلات را بهانه کرده و از پرداختن به تمرینات شدید و مناسب بر روی عضلات زیر بغل سر باز می زنند. برای داشتن تمرینی شدید و واقعا کار ساز بر روی هر کدام از عضلات بدن، فرد باید از موقعیت آناتومیکی و از وظیفه و عملکرد هر کدام از عضلات بدن اطلاعات کامل داشته و علاوه بر این به هنر انتقال فشار بر روی عضله مورد تمرین نیز که در ایران چندان جدی گرفته نمی شود تسلط کافی داشته باشد.
در صورتی که حرکات تمرینی را از روی تقلید و تنها با نگاه کردن به فیلم و این قبیل منابع یاد گرفته باشیم نمی توان انتظار داشت که تاثیر مثبت چندانی از پرداختن به حرکات تمرینی عاید خود کنیم. زمانی که برای اجرای حرکت جلو بازو از تمام بدن کمک گرفته و مهارت انتقال فشار به عضله مورد تمرین را نداشته باشیم نمی توانیم ادعا کنیم که واقعا عضله مورد نظر را تمرین داده ایم.
آشنایی با آناتومی انسانی از مهم ترین مسائلی است که ورزشکاران و مخصوصا ورزشکاران رشته های پروش اندام باید آن را جدی بگیرند. در صورتی که در مورد آناتومی انسانی و در مورد عضلات و موقعیت و عملکرد هر کدام از آنها اطلاعات درستی نداشته و با این وجود نیز خود را خداوندگار علم تمرین و حرکت بدانیم باید گفت که هنوز با استانداردهای جهانی فاصله ای چندین ده ساله داریم.
مصطفی بازدید : 86 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
) همیشه دفترچه تمرینی را همراه داشته باشید. 

۲) وزن بدن خود را دائماًکنترل نمائید، اما این را بدانید که افزایش یا کاهش وزن ناگهانی نخواهد بود. 

۳) با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب، از چربی بدن برای افزایش تودة عضلانی استفاده نمائید. 

۴) چربی بدن را خیلی افزایش ندهید. 

۵) پیش از روانه شدن به باشگاه از برنامة تمرینی آگاهی داشته باشید. 


مصطفی بازدید : 63 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

یکی از عزیزان درخواست برنامه تمرینی کرده بود اینم برنامه تمرینی برای افراد 70 تا 85 کیلوگرم .

 روز اول :

  1. پرس سینه هالتر 8/3

  2. بالا سینه دمبل 8/3

  3. پرس دمبل 8/3

  4. ط سینه دمبل 8/3

  5. زیر بغل از پشت 8/3

  6. زیر بغل دمبل 8/3

  7. حرکت قایقی دست جمع 8/3

  8. بارفیکس 8/3

  9. دست جمع جلو سیم کش 8/3

  10. شکم 20/2

روز دوم :

  1. جلو پا ماشین 8/3

  2. هاگ پا 8/3

  3. پشت پا ماشین 8/3

  4. جک پا 8/3 ساق پا 20/3

  5. فیله 12/3

روز سوم :

  1. سرشانه هالتر از جلو 8/3

  2. شروک هالتر+کول هالتر(سوپر) 8/3

  3. دمبل دلتویید 8/3 جلو بازو هالتر+پشت بازو هالر خوابیده 8/3

  4. جلو بازو لاری دمبل 8/3

  5. پرس سرشانه جمع 8/3

  6. ساعد هالتر 8/3

  7.  

مصطفی بازدید : 67 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
 

برنامه تمرینی ویژه بدنسازان حرفه ای

این برنامه برای 3 تا 4 ماه می باشد.

 

 

روز اول:پشت و سرشانه

 

روز دوم:چهار سر ران،همسترینگ و ساق

 

روز سوم:ایروبیك و تمرینات هوازی

 

روز چهارم:سینه،جلوبازو و پشت بازو

 

روز اول:پشت و سرشانه

 

قبل از شروع به مدت 5تا 10 دقیقه با دوچرخه ثابت،تردمیل، در جا دویدن و خودرا 

گرم كنید سپس برای 5تا 10 دقیقه نرمش كنید.

مصطفی بازدید : 69 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
اطلاعات پایه در خصوص حرکات مختلف
یکی از عمده ترین سوالات در باشگاههای بدنسازی این است که مثلاً این حرکت برای کدام عضله است. شنیدن این قبیل سوالات معمولاً از طرف افراد مبتدی امر عادی به شمار می آید چون یک فرد مبتدی به باشگاه آمده است تا حرکات و سایر نکات را در بدنسازی یاد بگیرد ولی بعضی اوقات مشاهده می شود که افراد با سابقه نیز دقیقاً نمی دانند که حرکتی که دارند انجام می دهند بیشترین فشار را بر کدام عضله وارد می سازد. به همین خاطر یک سری از حرکات در ادامه آورده شده که دقیقاً نشان می دهد آن حرکت بیشتر برای پرورش کدام قسمت مناسب است البته ذکر این نکته بجاست که هیچ یک از این حرکات به صورت لیزری عمل نمی کند یعنی فقط یک نقطه خاص را تحت فشار قرار نمی دهد بلکه هر کدام دارای یک سری تأثیرات جانبی هستند که بسته به نوع حرکت این تأثیرات نیز تغییر می کند برای مثال حرکت اسکوات که یک حرکت برای عضلات ران است ولی به رشد عضلانی از قبیل عضلات راست کننده ستون فقرات، شکم، باسن، ساق و عضلات متعادل کنند ه بدن نیز کمک می کند..................
مصطفی بازدید : 159 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
آسیبهای مچ دست کشیدگی و صدمه رباطهای مچ دست یک آسیب مچ است که در آن رباطهای مچ دست دچار کشیدگی و گاهی پارگی می شوند. در این آسیب دیدگی استخوانهای مچ دست صدمه ای نمی بینند. پیچ خوردگی مچ دست می تواند ناشی از حرکات تکرار شونده و یا ضربات و کشیدگی های مچ باشد.
در شکستگی مچ دست یک یا چند استخوان مچ دچار شکستگی می شوند. در ساختار مچ دست 8 استخوان کوچک که در دو ردیف افقی 4 تایی ردیف شده اند وجود دارند که این 8 استخوان در بالا به استخوانهای ساعد و در پائین به استخوانهای کف دست توسط رباطها اتصال دارند.

علل صدمات مچ دست

- مهمترین علت صدمات مچ دست سقوط بر روی زمین بصورتی است که روی کف دست بیافتیم.

- همچنین علت مهم دیگری که سبب آسیب مچ دست بخصوص در زنان می شود انجام حرکات مداوم و تکراری است که روی مچ اعمال می شود و سبب بورسیت مچ و سندرم تونل مچ دست می شود که در ادامه به آنها اشاره می شود.

نشانه های آسیب دیدگی مچ دست.............

بقیه درادامه مطلب
مصطفی بازدید : 71 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
اطلاعات پایه در خصوص حرکات مختلف
یکی از عمده ترین سوالات در باشگاههای بدنسازی این است که مثلاً این حرکت برای کدام عضله است. شنیدن این قبیل سوالات معمولاً از طرف افراد مبتدی امر عادی به شمار می آید چون یک فرد مبتدی به باشگاه آمده است تا حرکات و سایر نکات را در بدنسازی یاد بگیرد ولی بعضی اوقات مشاهده می شود که افراد با سابقه نیز دقیقاً نمی دانند که حرکتی که دارند انجام می دهند بیشترین فشار را بر کدام عضله وارد می سازد. به همین خاطر یک سری از حرکات در ادامه آورده شده که دقیقاً نشان می دهد آن حرکت بیشتر برای پرورش کدام قسمت مناسب است البته ذکر این نکته بجاست که هیچ یک از این حرکات به صورت لیزری عمل نمی کند یعنی فقط یک نقطه خاص را تحت فشار قرار نمی دهد بلکه هر کدام دارای یک سری تأثیرات جانبی هستند که بسته به نوع حرکت این تأثیرات نیز تغییر می کند برای مثال حرکت اسکوات که یک حرکت برای عضلات ران است ولی به رشد عضلانی از قبیل عضلات راست کننده ستون فقرات، شکم، باسن، ساق و عضلات متعادل کنند ه بدن نیز کمک می کند..................

بقیه درادامه مطلب

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 168
  • بازدید ماه : 375
  • بازدید سال : 2,350
  • بازدید کلی : 29,416