loading...
بنفشه
مصطفی بازدید : 54 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
 یکی از سبک های کشتی آماتور است که در سده ۱۹ در فرانسه ابداع شد و هرچند نام (یونانی رومی) برای آن برگزیده شد، اما کشتی یونانی‌ها و رمی‌های قدیم بیشتر به کشتی آزاد شباهت داشت. در کشتی فرنگی استفاده از پا برای به زمین زدن حریف و گرفتن پایین کمر ممنوع است و بقیه مقررات آن مشابه کشتی آزاد دیگر سبک المپیکی کشتی است. این رشته در تمام ادوار المپیک به جز المپیک ۱۹۰۰ پاریس برگزار شده‌است.

وزنهای کشتی فرنگی
مسابقات کشتی مردان در رده سنی بزرگسالان در هفت وزن ۵۵ کیلوگرم، ۶۰ کیلوگرم، ۶۶ کیلوگرم، ۷۴ کیلوگرم، ۸۴ کیلوگرم، ۹۶ کیلوگرم، ۱۲۰ کیلوگرم برگزار می‌شود.

کشتی آزاد
یکی از روش‌های کشتی گرفتن است که در سراسر دنیا تمرین می‌شود و به همراه کشتی فرنگی یکی از دو سبک کشتی است که در بازی‌های المپیک برگزار می‌شود. منشأ اصلی کشتی آزاد همچون همتای آمریکایی‌اش کشتی حرفه‌ای در کشتی کچ است. این ورزش با این نام در بریتانیا و ایالات متحده آمریکا توسعه یافت و در سده ۱۹ به یکی از سرگرمی‌های جذاب و مردمی در جشن‌ها تبدیل شد.  در کشتی آزاد نیز مانند کشتی فرنگی هدف اصلی چسباندن شانه حریف بر تشک است که به پیروزی فوری (ضربه فنی) منجر می‌شود و برخلاف کشتی فرنگی کشتی‌گیران اجازه گرفتن پای حریف و استفاده از پای خود را دارند. مسابقات کشتی آزاد از المپیک ۱۹۰۴ وارد المپیک شد و از المپیک ۲۰۰۴ رقابت‌های این رشته در بخش زنان نیز برگزار می‌شود.
مصطفی بازدید : 56 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فواید آلوئه ورا برای پوست

فواید آلوئه ورا برای پوست
از آلوئه ورا در كرمهای مرطوب كنننده پوست و كرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از كرمهای موضعی استفاده می‌شود.
 
 
از آلوئه ورا در كرمهای مرطوب كنننده پوست و كرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از كرمهای موضعی استفاده می‌شود. 
 آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میكروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و سوختگیها- اگزما – تاول– گزیدگی زنبور و نیش حشرات- بریدگی – كوفتگی – آفتاب سوختگی و آكنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در كرمهای موضعی بلكه در كنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند می‌باشد.

 مزایایی كه سبب می‌شود آلوئه ورا برای مصارف پوستی استفاده گردد عبارتند از:

1- در درمان تركهای پوستی و خشكی پوست موثر می‌باشد ، بخصوص اگزمای دور چشم یا پوستهای بسیار حساس.
مصطفی بازدید : 59 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
نوشیدن چای از دیرباز در ایران مرسوم بوده و ایرانی‌ها به استفاده از این نوشیدنی پس از غذا یا در ساعات دیگر شبانه‌روز عادت دارند.
اما نوع دیگری از چای به‌نام چای سبز که برخی آن‌را محصول کشور چین می‌دانند و در چین نیز نوشیدن آن از گذشته‌ای دور مرسوم بوده است و اخیرا نیز استفاده از آن زیاد توصیه می‌شود، همچنان در میان ایرانی‌ها رواج ندارد. شاید عدم‌آگاهی از خواص این نوشیدنی موجب شده باشد که هنوز چنان که باید و شاید چای سبز نتوانسته باشد جای خود را در میان نوشیدنی‌های محبوب ایرانی‌ها باز کند.
البته آگاهی از این نکته که چای سبز خاصیت چربی‌سوزی و لاغر کنندگی دارد شاید بتواند به اقبال مردمی به این نوشیدنی در جامعه ایران کمک کند. بنابر اطلاعات پزشکی که در این باره انتشار یافته است چای سبز را شاید بتوان تنها چربی‌سوز غیرمضر و غیرخطرناکی توصیف کرد که در بازار ایران موجود است. چای سبز علاوه بر اینکه برای سلامت انسان مضر نیست فواید بسیار زیادی نیز دارد. چای سبز از مؤثرترین مکمل‌های غذایی مصرفی برای کاهش وزن است که می‌تواند به شما در کم کردن وزن اضافی‌تان کمک کند. بنا بر تحقیقات اخیر، اگر چای سبز به‌همراه یک‌سری تغییرات مناسب در عادات غذایی و زندگی افراد استفاده شود، می‌تواند در سوزاندن چربی‌های بدن و بالابردن متابولیسم و کاهش اشتها کمک کند.
براساس تازه‌ترین بررسی‌ها، مصرف مرتب عصاره چای سبز، میزان استقامت افراد را برای ورزش کردن از ۸ تا ۲۴ درصد افزایش می‌دهد. محققان می‌گویند: براساس محاسبات، یک ورزشکار با وزن ۷۵ کیلوگرم برای دستیابی به ظرفیت بدنی که مدنظرش است، باید در روز ۴ فنجان چای سبز بنوشد.
مصطفی بازدید : 63 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خواص چای سبز(1)

خواص چای سبز(1)
چای علاوه بر اینکه می‌تواند در آب و هوای گرم رشد کند همچنین می‌تواند در ارتفاعاتی به بلندی 2100 متر از سطح دریا نیز رشد نماید.
 

چای علاوه بر اینکه می‌تواند در آب و هوای گرم رشد کند همچنین می‌تواند در ارتفاعاتی به بلندی 2100 متر از سطح دریا نیز رشد نماید. بهترین چایها را می‌توان در ارتفاعات یافت جایی که برگهای آنها به آرامی رشد می‌کنند و طعم بهتری دارند. با توجه به ارتفاعی که چای در آنها می‌روید، برگهای تازه چای بین دو سال و نیم تا پنج سال طول می‌کشد تا برای چیدن آماده شوند. چای برگهای فراوانی دارد و گلهای آن بسیار شبیه گلهای کاملیاست اما تنها برگهای جوان و کوچک آن برای مصرف چیده می‌شوند. جوانه زدن چای در مناظق کم ارتفاع هر هفته صورت می‌گیرد ولی در ارتفاعات بالا، هفته‌ها طول می‌کشد.

تعداد صفحات : 18

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 175
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 182
  • بازدید ماه : 389
  • بازدید سال : 2,364
  • بازدید کلی : 29,430